ICT servicedesk medewerker (Rijksoverheid)
Den Haag
36 uur
€2800 – €3200
WERKZAAMHEDEN
Als ICT Servicedeskmedewerker ben je het eerste aanspreekpunt voor de collega’s. Jij bent verantwoordelijk voor het in behandeling nemen van alle ICT-vraagstukken die per mail, telefoon en via het serviceportaal worden ontvangen. Naast de registratie en de classificatie van de ontvangen meldingen lever je zelf de eerstelijnsondersteuning door eindgebruikers op een snelle en klantgerichte manier te ondersteunen. Kom je er zelf niet uit? Dan schakel je tijdig de tweedelijnsondersteuning in. Je bewaakt de voortgang en koppelt deze terug aan de eindgebruiker. Verder signaleer je kansen en kom je met ideeën om de dienstverlening naar een hoger niveau te brengen.
WAT BRENG JE MEE
- Je beschikt over een relevante ICT-opleiding op minimaal mbo-niveau 4 en een ITIL-certificaat op minimaal foundation-niveau.
- Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare en relevante werkervaring als ICT Servicedeskmedewerker.
- Je hebt een flexibele instelling en vindt het geen probleem om mee te draaien in de bereikbaarheidsdiensten; doordeweeks tussen 17:00 uur en 22:00 uur en in het weekend van 08:00 uur tot 22:00 uur. Deze bereikbaarheidsdienst draai je ongeveer 1x (een hele week) in de 14-15 weken.
- Je verstaat je vak en vindt het vanzelfsprekend om vanuit het perspectief van continue verbetering de dienstverlening te optimaliseren.
- Je hebt aantoonbare functionele en technische ICT-kennis.
EN NIET TE VERGETEN
- Je hebt een professionele werkhouding en bent klant- en resultaatgericht;
- Je beschikt in hoge mate over empathisch vermogen;
- Je hebt een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen;
- Je bent communicatief – schriftelijk en mondeling – zeer vaardig en onder druk blijf je kalm en goed presteren;
- Je toont eigenaarschap met betrekking tot je werkzaamheden;
- Je hebt ambitie om je verder te ontwikkelen en doet dat graag samen met jouw collega’s;
- Je team kan op je rekenen en je bent een gestructureerde werker die nauwkeurig het werk uitvoert.
AANVULLENDE INFORMATIE
Wie zijn wij?
De afdeling ICT verleent professionele en efficiënte ondersteuning op het gebied van ICT, zodanig dat het primaire proces zich kan focussen op de kernactiviteiten, zonder zich zorgen te maken over de randvoorwaarden. Als doelstelling voor ICT wordt gehanteerd: ICT ondersteunt en adviseert gebruikers en management voor ICT bij het realiseren van de doelstellingen. Daarbij voert ICT de regie over ICT-beheeractiviteiten en projecten die bij derden zijn belegd.
De ICT servicedesk is hierin het centrale aanspreekpunt waar alle klantvragen, verzoeken en meldingen worden ontvangen. Het team, dat onderdeel is van de ICT afdeling, bestaat uit 18 enthousiaste en gedreven medewerkers die samenwerken met de overige teams en afdelingen.
Eisen
- Je hebt een ITIL-certificaat op minimaal foundation-niveau.
- Je hebt een relevante ICT-opleiding afgerond op minimaal mbo-niveau 4.
- Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare relevante werkervaring als ICT Servicedeskmedewerker.
- Je hebt aantoonbare functionele en technische ICT-kennis.
HOE ZIET DE SOLLICITATIEPROCEDURE ERUIT?
We maken kennis
De tweede stap
Op gesprek bij de opdrachtgever
De vierde stap
Aan de slag!
De zesde stap





Stuur je CV
De eerste stap
Jij beslist
De derde stap
Je krijgt een contract
De vijfde stap
VRAGEN OVER DE VACATURE?
SOLLICITEREN
MEER LEZEN OVER
